БАТЬКАМ
Права та обов'язки батьківБатьки учнів та особи, які їх замінюють, мають право:
· обирати форми навчання і виховання дітей;
· створювати батьківські громадські організації
та брати участь в їх діяльності, обирати і
бути обраними до батьківських комітетів
та органів громадського самоврядування;
· звертатися до органів управління освітою, директора школи і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
· приймати рішення про участь дитини в науковій, пошуковій та інноваційній діяльності навчального закладу;
· брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази навчального закладу;
· на захист законних інтересів дітей в органах громадського самоврядування навчального закладу та у відповідних державних, судових органів.
Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов'язані:
· створювати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
· поважати честь і гідність дитини та працівників навчального закладу;
· постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
· виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
· виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.
У разі невиконання батьками і особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством України, навчальний заклад може порушити клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.
Батьки учнів та особи, які їх замінюють, мають право:
· обирати форми навчання і виховання дітей;
· створювати батьківські громадські організації
та брати участь в їх діяльності, обирати і
бути обраними до батьківських комітетів
та органів громадського самоврядування;
· звертатися до органів управління освітою, директора школи і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
· приймати рішення про участь дитини в науковій, пошуковій та інноваційній діяльності навчального закладу;
· брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази навчального закладу;
· на захист законних інтересів дітей в органах громадського самоврядування навчального закладу та у відповідних державних, судових органів.
Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов'язані:
· створювати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
· поважати честь і гідність дитини та працівників навчального закладу;
· постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
· виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
· виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.
У разі невиконання батьками і особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством України, навчальний заклад може порушити клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.
Регулювання батьківської відповідальності за виховання є актуальними в сучасних умовах і ці питання унормовані в таких нормативно-правових актах України щодо прав, обов’язків та відповідальності батьків за виховання дітей: Закон України «Про освіту», стаття 55.
Права та обов’язки батьків здобувачів освіти;
Закон України «Про охорону дитинства», стаття 12.
Права, обов’язки та відповідальність батьків за виховання та розвиток дитини;
Цивільний кодекс України, стаття 1179.
Відшкодування шкоди, завданої неповнолітньою особою; Кодекс України про адміністративні правопорушення, стаття 184.
Невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов’язків щодо виховання дітей; Кримінальний кодекс України, стаття 166.
Злісне невиконання обов’язків по догляду за дитиною або за особою, щодо якої встановлена опіка чи піклування; Сімейний кодекс України, стаття 164. Підстави позбавлення батьківських прав, тощо
З метою забезпечення комплексного інтегрованого підходу до протидії домашньому насильству та сприяння реалізації прав осіб, постраждалих від домашнього насильства, шляхом проведення превентивних заходів, ефективного реагування на факти домашнього насильства наказом МОН від 02.10.2018 № 1047 затверджено Методичні рекомендації щодо виявлення,реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічнихпрацівників із іншими органами та службами.
Чим зайняти дитину в надзвичайній ситуації
Ігри та заняття для дітей у незвичних обставинах
6 порад, як батькам зберегти рівновагу
Як допомогти собі в надзвичайній ситуації та куди звернутися за допомогою?
У стані стресу дуже важко бути уважними до потреб дитини, але це може бути важко через власний нестабільний стан. Тому намагайтеся зберегти максимально можливу рівновагу, аби підтримати дитину. Нижче кілька порад для батьків, як це зробити.
- Думайте про майбутнє, не про минуле. Мрійте, плануйте, обговорюйте зі значущими людьми, що ви зробите найпершим після встановлення миру. Такі роздуми та розмови наснажують і стабілізують.
- Позбудьтеся почуття провини. Не звинувачуйте себе у тому, що сталося, або у тому, що ви щось зробили не так. Ви зробили все, що могли на той момент. Крапка. 34
- Намагайтеся їсти та спати. Якщо харчування доступне, так само їжте, а не лише намагайтеся нагодувати дитину. Намагайтеся спати, коли це можливо. Ваш фізичний стан – гарантія безпеки вашої дитини.
- Просіть про допомогу. Якщо ви потребуєте допомоги або підтримки – попросіть про неї. Звертатися по допомогу – не соромно.
- Говоріть про свої емоції. Спілкуйтеся зі значущими для вас людьми, говоріть про свої емоції та переживання. Телефонуйте рідним. Просте «Як ти?» здатне наснажити і вас, і того, кому ви телефонуєте.
- Якщо відчуваєте потребу – зателефонуйте на «гарячу лінію» підтримки, поспілкуйтеся з професіоналами, аби максимально забезпечити свою емоційну стабільність у цей непростий час.
Телефони «гарячої лінії» підтримки від Української мережі за права дитини та ЮНІСЕФ:
📌 Київстар: +380675679845, +380969905450
📌 Lifecell: +380636614252, +380633994592
📌 Vodafonе: +38095327152
У стані стресу дуже важко бути уважними до потреб дитини, але це може бути важко через власний нестабільний стан. Тому намагайтеся зберегти максимально можливу рівновагу, аби підтримати дитину. Нижче кілька порад для батьків, як це зробити.
- Думайте про майбутнє, не про минуле. Мрійте, плануйте, обговорюйте зі значущими людьми, що ви зробите найпершим після встановлення миру. Такі роздуми та розмови наснажують і стабілізують.
- Позбудьтеся почуття провини. Не звинувачуйте себе у тому, що сталося, або у тому, що ви щось зробили не так. Ви зробили все, що могли на той момент. Крапка. 34
- Намагайтеся їсти та спати. Якщо харчування доступне, так само їжте, а не лише намагайтеся нагодувати дитину. Намагайтеся спати, коли це можливо. Ваш фізичний стан – гарантія безпеки вашої дитини.
- Просіть про допомогу. Якщо ви потребуєте допомоги або підтримки – попросіть про неї. Звертатися по допомогу – не соромно.
- Говоріть про свої емоції. Спілкуйтеся зі значущими для вас людьми, говоріть про свої емоції та переживання. Телефонуйте рідним. Просте «Як ти?» здатне наснажити і вас, і того, кому ви телефонуєте.
- Якщо відчуваєте потребу – зателефонуйте на «гарячу лінію» підтримки, поспілкуйтеся з професіоналами, аби максимально забезпечити свою емоційну стабільність у цей непростий час.
Телефони «гарячої лінії» підтримки від Української мережі за права дитини та ЮНІСЕФ:
📌 Київстар: +380675679845, +380969905450
📌 Lifecell: +380636614252, +380633994592
📌 Vodafonе: +38095327152
Як говорити з дітьми під час війни
17.03.2022 р.
Як підтримати дітей у воєнний час: поради батькам від психологів
Бути поруч
Відчуття присутності батьків, їхньої любові це — найголовніший «термостат безпеки» для дітей. Бути поруч — це про дотики, обійми, час разом: читання книг, гра тощо.
Але крім цього, це й про уважність, любов, добрий погляд. Зауважимо, що це й про розуміння: коли дитина хоче побути наодинці — важливо дати їй цей час.
Бути прикладом
Діти наслідують і вчаться на діях батьків, але це не про те, щоб робити все ідеально. Це про те, щоб ділитись і розповідати, що нам, дорослим, допомагає впоратись з усім цим.
Важливо пояснити та допомогти зрозуміти дітям, що відбувається і як нам триматись, як вистояти у цій війні й на рівні сім'ї, і на рівні народу. Говорити з дітьми з повагою до них і їх внутрішнього світу, зважаючи на дитячі бажання та потреби. Слухати те про що вони говорять і мовчать.
«Це не означає теж втішати дітей "псевдо оптимістичними" сценаріями, бо ми свідомі, що дорога до перемоги може бути довгою і на ній може бути багато болю і втрат. Але це означає передати їм віру, що з правдою ми обов'язково й неминуче переможемо і наша країна буде вільною і щасливою», — пояснюють фахівці.
Залучати
Ми не знаємо скільки це буде тривати, а отже попри все маємо жити. Звісно ми не можемо уникати новин, але не потрібно бути в новинах безперервно — варто зосередитись на корисних діях. Для дітей це може бути різне: вчитись читати чи малювати, слухати казки чи гратись, допомагати по дому, молитись, займатися спортом чи робити добрі справи тощо.
«Корисна діяльність зосереджує увагу і допомагає інтегрувати енергію стресу. І вона важлива не лише дітям, але й нам дорослим», — наголошують психологи.
Війна виснажує, тому діти, як і дорослі потребують часу га регулярне відновлення.
«Важливо мати в режимі дня, ті активності які поповнюють сили — як зарядження телефону — коли стрес є більше заряджатись треба частіше і мати додатковий "павербанк"», — радять психологи.
Відтак важливо, аби у дітей був сон, добра їжа, час на гру, домашніх улюбленців, на рухову активність. І обов'язковий дотик до чогось, що є світло і нагадує про те, що навіть в ці темні часи є любов, мужність, правда (це можуть бути добрі казки, історії чи люди).
Ми не знаємо скільки це буде тривати, а отже попри все маємо жити. Звісно ми не можемо уникати новин, але не потрібно бути в новинах безперервно — варто зосередитись на корисних діях. Для дітей це може бути різне: вчитись читати чи малювати, слухати казки чи гратись, допомагати по дому, молитись, займатися спортом чи робити добрі справи тощо.
«Корисна діяльність зосереджує увагу і допомагає інтегрувати енергію стресу. І вона важлива не лише дітям, але й нам дорослим», — наголошують психологи.
Війна виснажує, тому діти, як і дорослі потребують часу га регулярне відновлення.
«Важливо мати в режимі дня, ті активності які поповнюють сили — як зарядження телефону — коли стрес є більше заряджатись треба частіше і мати додатковий "павербанк"», — радять психологи.
Відтак важливо, аби у дітей був сон, добра їжа, час на гру, домашніх улюбленців, на рухову активність. І обов'язковий дотик до чогось, що є світло і нагадує про те, що навіть в ці темні часи є любов, мужність, правда (це можуть бути добрі казки, історії чи люди).
Інформація батькам "Безпечні літні канікули"
https://alternatyva.org/2019/06/04/pam-iatka-batkam-shchodo-litnikh-kanikul-ditei/
Шановні батьки!
Сьогодні, 4 травня, у всьому світі відзначається Міжнародний день протидії булінгу. Вдруге його відзначатимуть і в Україні. За даними ЮНІСЕФ, у 2019 році майже 70% дітей у всьому світі потерпали від цькування з боку однолітків. Водночас Україна посідала 4-е місце серед європейських країн з найвищим рівнем булінгу.
18.04.2020
Шановні батьки!
Коментарі
Дописати коментар